söndag 2 mars 2014

Framme på Isle of bute


Resan från Newcastle till Isle of bute gick bra. Tuffade på i lagom fart och var framme på gården vid 18.00. Hittade ett fantastiskt ställe påvägen att rasta hundarna. Och dom var nöjda med att få röra på benen. 4 dagar i bilen är inte det roligaste. Dom sov hela färje resan och jag åt och sov hela färje resan =) 
Jag var rejält trött när jag kom fram och såväl hundarna. 

Solnedgång till sjöss 

Förrätt och efterrätt :-))))



Mina två första dagar på gården har varit jätte bra. Flyttning av får och matning av djur. Min kropp är i riktigt dålig konditon så jag måste jobba upp både muskler och kondition så det får bli att börja jogga lite igen och börja göra situps och armhävningar :o botcamp here we come. 

Huset jag bor i tillsammans med Lisa. 
10 minuter från gården. 
Utanför huset ser det ut såhär ;) 

Utsikt påväg upp för att mata några tackor. Landskapet är helt fantastiskt! 

Jordie och jag letar får med Lisa och två av hennes hundar. 

Första pausen halvvägs uppför hillen. 
Molly ,Harvey och Jordie på bild. 
Underbar utsikt 
Nästan alla samlade. 

Här klättrade jag både upp och ned igår (lördag) var HELT slut efter. Idag har jag träningsvärk kan jag lova. 

Bill och Jordie leker lite :-) 
Matning av några kvigor imorse :-) 

Bill har hittat hönsen^^ varför tände jag honom på fågelfän? Hmm...bra fråga.. 
Molly, Harvey och Jordie sammarbetat idag igen (söndag) med att samla ihop och få in fjolårets lamm. 

Jordie's första tur på en fyrhjuling 
Jordie 

Molly, Harvey och Jordie samarbetar med att flytta fjolåretslamm. 


1 kommentar:

  1. Så härligt du ser ut att ha det!
    Här har vi ömsom regn och på kvällarna lite snöslask, men idag kom faktiskt solen fram en liten stund! Ha det nu så bra! / Hälsningar från Camilla & Orkan

    SvaraRadera