tisdag 1 april 2014

Det är säkert många som undrar varför jag har åkt till England och inte är kvar I scotland. (För er som ej följer mig på fb har jag flyttat ned till England) 


Jag fick ett väldigt bra erbjudande om jobb i England. Som jag inte kunde tacka nej till. 
Även om scotland och den gården jag var på är en otroligt vacker plats och en chans att få lärdom när det gäller avel av både får och kor. Människor omkring mig som kunde bidra med mycket lärdom. 
Så är det fortfarande inget alternativ i längden, då även jag måste överleva och inte kan arbeta för lärdom hur länge som helst. 

En god vän till mig erbjöd mig ett jobb där det jag är ute efter finns och haps satt jag i bilen och vi var påväg mot England. Jag har bara varit här 3 dagar än men trivs redan. 
Ibland måste man ta sig själv i första hand och inte tänka på någon annan. 


Dai & Tess samarbetar vid flytt av några tackor  :-) (Dai and Tess moving sheep together) 



Gary flyttar lite får med Dai. (Gary moves some sheep with Dai) 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar