onsdag 15 januari 2014

15 Januari, vad tiden går fort! Jag har inte hunnit göra så mycket som jag velat egentligen. Hunnit med åtminstonde 1 lydnadspass per dag, ibland 3 korta. 
Igår hanns det med en pass på klubben tillsammans med Sandra och Spike. Båda våra hundar tycker om snöööö. Så för mig blev det mycket jobb på för att låta bli snön, vi fick även bra störning av kursen som höll på samtidigt på klubben. Passade på att göra lite inkallningar & små sträckor fotgående. Ikväll är det dax för första lydnadskursen det här året! Det ser vi fram emot! 
Jordie har haft lite semester från fårhagen ett par dagar. Men nu har vi kört ett ordentliga pass. 

Igår när jag kom hem så haltade Bill på ena frambenet, efter en noggran genomgång så hittade jag en TAGG som åkt in i trampdynan en bit. Stackarn skrek när jag fick tag i pincetten och kunde dra ut den. Det är skönt att ha en hund som verkligen litar på en i hanteringen även om det skulle vara lite obehagligt. Han låg så fint på rygg i knäet, tassen gjordes rent och sen var han så gullig så det märktes nästan hur tacksam han var över att tassen nu var hel. Toppen över i'et i charmighet så sätter sig Bill i köket och lyfter upp sin tass för att kolla på den och lukta lite på den. Sötnos! Tråkigt att Nadine inte hann fota ögonblicket! 
Bill var som vanligt i alla fyra ben efter att Stickan tagits bort, tänk att en sådan liten sak kan påverka så mycket! Men man vet ju själv hur det är att ha en sticka  =) 


Vi har gått långpromenader på Alhagen 

Grabbarna har fått busa med varandra. Vilket nog var kul för dom! 

Vi har matat får idag och Jordie var duktig som låg stilla hela tiden medans jag brottades med balarna i säkert 30 minuter :) någon gång lär jag mig att öppna på ett effektivt sätt! 

Och jag har skämt bort mig med nya fina skor. Och fått en lektion av Ankan hur man vårdar sina skor. Så nu följer jag hennes anvisnar. 

Vi har hunnit med en dag på Everydogs hunddagis i Enskede. Bill var nöjd med att det fanns en fåtölj som han kunde ligga i och ha armstödet som kudde! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar